Artikel Terkini

Cara Cepat Biakkan Kunyit Dan Halia

Cara Cepat Biakkan Kunyit Dan Halia
Cara Cepat Biakkan Kunyit Dan Halia 1

Ini antara herba wajib ada kat kebun belakang rumah kesum, kari, serai dan daun kunyit. Keempat-empat herba ni kalau nak pakai sikit je, tapi nak kene beli dalam kuantit yang banyak. Kalau tak habis pakai, rosak macam tu je dalam simpanan. Kan Dah rugi.

Memandangkan ramai yang dah sibuk bercucuk tanam, apa kata kita mulakan dengan kunyit dan halia. Ramai tanam halia dan kunyit tapi lambat nak tumbuh. Rupanya, cara Nor Robiah AbdRahman lebih cepat dan jaminan kunyit dan halia menjadi 90%

Memandangkan daun kunyit dah mahal sekarang ni, rasanya boleh la kita tanam sendiri di rumah masing-masing.

1. Mudah je, cuma beli je kunyit hidup tu dan bungkuskan dalam tisu basah.
2. Kemudian masukkan dalam bekas bertutup. Masukkan hirisan bawang besar sekali bagi mempercepatkan pertumbuhan tunas.
3. Sentiasa pastikan tisu dalam keadaan lembab.
4. Apabila rizom sudah ada tunas, boleh ditanam di atas tanah / pasu.

Pastikan pokok mendapat air dan baja yang mencukupi. Insha Allah kunyit akan membesar dengan jayanya.

Cara Cepat Biakkan Kunyit Dan Halia

 

Cara Cepat Biakkan Kunyit Dan Halia

Boleh gunakan cara ini untuk halia juga!

Cara Cepat Biakkan Kunyit Dan Halia 1
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source


kontraktor rumah, bina rumah, pinjaman lppsa, pengeluaran kwsp, spesifikasi rumah, rumah ibs, pelan rumah, rekabentuk rumah, bina rumah atas tanah sendiri, kontraktor rumah selangor, rumah banglo

Back to list