Infotainment

“Mak Bapak Yang Bising..” – Kecewa Anak Dapat Duit Raya RM3, Netizen Kecam ‘Parents’ Tak Reti Bersyukur

“Mak Bapak Yang Bising..” – Kecewa Anak Dapat Duit Raya RM3, Netizen Kecam ‘Parents’ Tak Reti Bersyukur
“Mak Bapak Yang Bising..” – Kecewa Anak Dapat Duit Raya RM3, Netizen Kecam ‘Parents’ Tak Reti Bersyukur 1

Budaya memberi wang ringgit kepada kanak-kanak ketika tibanya hari raya Aidilfitri sudah menjadi satu kemestian buat kita.

Bukanlah satu kewajipan, setiap pemberian itu dikira sebagai sedekah dan amal jariah selain memeriahkan perayaan yang disambut setahun sekali itu.

Namun, satu perkongsian daripada pengguna media sosial Twitter ini mengundang kritikan netizen apabila ada ibu bapa di luar sana yang meluahkan rasa kecewa kerana anak-anak mereka hanya menerima duit raya sekitar RM1-RM3.

Saya pergi la beraya rumah saudara-mara kelmarin, bawa anak-anak saya sekali. Bila nak balik, saudara mara bagi la duit raya kepada anak-anak saya.

Tiga ringgit je. Ada lagi zaman sekarang bagi tiga ringgit. Macam zaman 90-an. Orang cakap orang kita ni kaya raya.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen meluahkan rasa pelik dan hairan dengan sikap ibu bapa yang melebih-lebih dan tidak bersyukur di atas pemberian orang kepada anak-anak mereka.

Dah dapat tu kau bersyukur je lah, zaman post pandemic ni dengan keadaan ekonomi seakrang orang dah bagi tu kira bagus la.- netizen

Dalam pada itu, ada yang berpendapat bahawa sambutan hari raya Aidilfitri bukanlah waktu di mana anak-anak masing mengutip ‘cukai’ dan wang ringgit sebaliknya perlu diisi dengan aktiviti ziarah-menziarahi saudara jauh dan dekat.

luahan skandal suami orang


18 jam lalu

(VIDEO) “Seram Baca Komen..” – Netizen ‘Naik Hantu’ Baca Luahan Skandal Suami Orang Di TikTok


“Mak Bapak Yang Bising..” – Kecewa Anak Dapat Duit Raya RM3, Netizen Kecam ‘Parents’ Tak Reti Bersyukur 1
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source


kontraktor rumah, bina rumah, pinjaman lppsa, pengeluaran kwsp, spesifikasi rumah, rumah ibs, pelan rumah, rekabentuk rumah, bina rumah atas tanah sendiri, kontraktor rumah selangor, rumah banglo

Back to list