Uncategorized

DIY Balang Kuih Raya Dari Botol Plastik 90 Sen

DIY Balang Kuih Raya Dari Botol Plastik 90 Sen 1


Antara aksesori penting di hari raya untuk kediaman adalah balang kuih raya. Bukan sahaja isinya menjadi perhatian, reka bentuknya juga turut diteliti. Sudah pasti, balang kaya sentiasa menjadi pilihan dek rekaannya yang menarik. Terdapat juga balang kuih raya yang diperbuat dari plastik. Namun, krekaanya sangat terhad dan kalau yang cantik pun harganya mahal. Balang kuih raya plastik ini kebiasaanya menajdi pilihan mereka yang mempunyai anak atau cucu ramai. Almaklum lah takut pecah kan.

Tapi, kali ini IMPIANA nak ajar anda cara menghasilkan balang kuih raya cantik dari bekas plastik 90sen sahaja. Bekas ini juga kebiasaanya digunakan penjual kuih raya. Jadi kalau dah ada balang plastik macam ni, tak perlu beli dah. JIMAT!

Bahan-bahan:

Balang plastik
Tisu bercorak
Gam Kraf
Gunting

Komen anda





Source link