Uncategorized

Kakitangan Allianz Malaysia Mempelajari Teknik ‘REACT’ Terhadap Jenayah

Kakitangan Allianz Malaysia Mempelajari Teknik ‘REACT’ Terhadap Jenayah 1


Kuala Lumpur, 17 April 2019 – Allianz Malaysia telah mengembalikan Program REACT Kepada Jenayah yang bertujuan melengkapkan kakitangan mereka dengan  cara mencegah jenayah dan kemahiran hidup.

Statistik Jenayah, Malaysia, 2018 melaporkan sejumlah 77,802 kes jenayah harta benda dan 21,366 kes jenayah ganas berlaku pada 2017. Tahun yang sama juga melaporkan 42,160 kecurian kereta, 16,200 kejadian pecah masuk, 14,128 rompakan dan 239 kejadian ragut.

Aktivis keselamatan dan jurulatih kecemasan Kapten K. Bala Supramaniam mengendalikan program REACT Kepada Jenayah bertempat di ibu pejabat Syarikat di Menara Allianz Sentral yang dihadiri oleh 69 kakitangan. Program ini menekankan kemahiran dan teknik yang boleh digunakan ketika menghadapi percubaan ragut, kecurian, samun, serangan rawak dan pencurian kereta serta penculikan maya dan pembajaan bagasi. Program ini turut mengetengahkan tips keselamatan yang boleh digunakan ketika berada di stesen minyak, tempat letak kereta, atau semasa menggunakan mesin ATM serta ketika menggunakan perkhidmatan teksi atau ‘e-hailing’.

Kakitangan Allianz Malaysia Mempelajari Teknik ‘REACT’ Terhadap Jenayah 2

“Sering kali kita mendapati laporan berita bahawa jenayah dan keganasan semakin meluas dalam masyarakat hari ini. Melalui program ini, kami berharap agar kami dapat melengkapkan pekerja kami dengan langkah-langkah pencegahan dan kemahiran asas untuk pertahanan keselamatan dan kelangsungan hidup untuk melindungi mereka dan keluarga mereka dari ancaman jenayah,”kata Ng Siew Gek, Ketua Allianz4Good. Allianz Malaysia Berhad.

Allianz Malaysia ingin meneruskan usahanya untuk mewujudkan kesedaran mengenai keselamatan dan kemahiran hidup dengan menganjurkan program seperti ini untuk meningkatkan tahap kesedaran di kalangan kakitangan. 

Mengenai Allianz di Malaysia

Syarikat pemegang pelaburan, Allianz Malaysia Berhad, subsidiari Allianz SE, mempunyai dua subsidiari insurans – Allianz General Insurance Company (Malaysia) Berhad (Allianz General) dan Allianz Life Insurance Malaysia Berhad (Allianz Life).

Allianz General adalah salah satu syarikat insurans am di Malaysia dan mempunyai spektrum yang meluas bagi perkhidmatan dalam talian peribadi; perniagaan perusahaan sederhana dan kecil (SME) dan industri yang berisiko besar. Premium Bertulis Kasar (GWP) untuk perniagaan insurans am pada tahun kewangan 2018 telah mencapai RM2.12 bilion.

Allianz Life menawarkan insurans hayat dan kesihatan dan produk-produk berkaitan pelaburan dan bagi tahun kewangan 2018, Allianz Life mencatatkan Premium Bertulis Kasar (GWP ) sebanyak RM2.38 bilion dan merupakan salah satu daripada penanggung insurans hayat yang paling pesat berkembang di Malaysia.

Allianz Malaysia mempunyai 33 cawangan di seluruh negara.

Pada tahun 2018, Allianz Malaysia telah dianugerahkan Pengurusan Hubungan Pelanggan untuk Pusat Panggilan Terbaik (Perak) dan Anugerah Penggunaan Inovatif Terbaik (Merit), iklan Allianz Road Rangers: 24 Hours Call Centre oleh Allianz General juga telah memenangi Iklan Terbaik dalam Perkhidmatan dan Institusi Kewangan di Anugerah YouTube Malaysia 2018. Pada tahun 2017, Allianz Malaysia Berhad telah dianugerahkan Inisiatif Tanggungjawab Korporat Terbaik (permodalan pemasaran bawah RM10 bilion) pada Anugerah Kelab Bilion Ringgit The Edge (The Edge Billion Ringgit Club Awards) 2017, manakala Allianz General tekah diperakui sebagai Syarikat Takaful Motor Terbaik dan Syarikat Insurans Motor Terbaik pada 2016 oleh iBanding.com.

Untuk maklumat lanjut mengenai Allianz Malaysia,layari allianz.com.my

Facebook: facebook.com/AllianzMalaysia/ | Instagram: instagram.com/allianzmalaysia/

Mengenai Allianz

Kumpulan Allianz merupakan salah satu syarikat insurans dan pengurus asset terbesar di dunia yang menyediakan perkhidmata untuk 92 juta pelanggan runcit dan korporat. Pelanggan Allianz mendapat manfaat daripada pelbagai perkhidmatan insurans peribadi dan korporat, yang terdiri daripada insurans harta dan kesihatan kepada perkhidmatan bantuan kepada insurans kredit dan insurans perniagaan global. Allianz merupakan salah satu pelabur terbesar yang menguruskan lebih 673 bilion euro bagi pihak pelanggan insuransnya. Selain itu, pengurus aset kami AllianzGI dan PIMCO mengurus lebih 1.4 trilion euro aset pihak ketiga. Terima kasih kepada penyepaduan kriteria ekologi dan sosial yang sistematik dalam proses perniagaan dan keputusan pelaburan kami, kami memegang kedudukan utama untuk penanggung insurans dalam Indeks Kelestarian Dow Jones (Dow Jones Sustainability Index). Pada 2018, lebih 142,000 pekerja di lebih 80 buah negara mencapai jumlah pendapatan sebanyak 131 billion euro dan keuntungan operasi sebanyak 11.5 bilion euro.

Kakitangan Allianz Malaysia Mempelajari Teknik ‘REACT’ Terhadap Jenayah 3

Komen

komen





Source link